Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2014

Όταν, με επίγνωση, προσφέρεσαι…

Στα πρώτα δέκα χρόνια της επαγγελματικής μου άσκησης της ψυχοθεραπείας ήμουν ιδιαίτερα επιφυλακτικός στο να προσφέρω την αγκαλιά μου στους θεραπευόμενους.

Τα τελευταία χρόνια η στάση μου άλλαξε. Με διάκριση, είμαι πρόθυμος να προσφέρω μια αγκαλιά σε όποιους νιώθω ότι την χρειάζονται.

Τα αποτελέσματα είναι θεαματικά: Έχω παρατηρήσει πως, όταν η αγκαλιά προσφέρεται με σαφή επίγνωσή μου των ορίων και των περιορισμών μου, με στόχο την ψυχική ωφέλεια του θεραπευόμενου/ θεραπευόμενης, και ως διακριτική ανταπόκριση στο σαφές ή λανθάνον αίτημά του/ της, τότε, όχι μόνο είναι καλοδεχούμενη, αλλά και επενεργεί καταλυτικά στην μεταβιβαστική σχέση, στην ενίσχυση του θεραπευτικού δεσμού, και στο ευοίωνο προχώρημα της ψυχοθεραπείας...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου